Ultimul dans cu franceza

Deja o sa devina pana la urma un blog cu prea multe posturi despre muzica, realizate de catre cel mai mare afon in viata. :)

Pe Indila cu al sau Dernière Danse am ascultat-o de dimineata la ZU si mi-a adus aminte de cei 3 profesori ai mei de franceza, care de la 8 ani m-au invatat o gramada de lucruri. Mi-a placut limba franceza, la 10 ani ma intrebam in sinea mea daca voi ajunge oare vreodata la Paris si pe la 11 eram convins ca frantuzoaicele sunt cele mai chic si frumoase femei din lume. Deja la 13 ani aflasem despre sarutul frantuzesc si ma intrebam oare cand o sa-l execut. Pe la 14 deja imi parea cool sa invat mai mult engleza, iar pe la 18 am vorbit ultima data franceza. Tot ce mi-a ramas este accentul pe care atunci cand incerc sa mai improvizez ceva, al meu creier inca il cunoaste.

Ce vreau sa zic pana la urma este ca imi pare rau ca nu le-am acordat poate atentia meritata oamenilor care m-au invatat limba cu care descifram in dimineata asta melodia pe care o impartasesc cu voi mai jos. In egla masura, imi pare rau ca pe acele timpuri in afara de TV5 si apoi mIRC nu aveam prea multe sanse ca sa experimentez graiul lui Voltaire mai bine.

Intre timp am cutreierat patria Cocosului Galic si prin imersiune in mediul lor incep sa-mi aduc aminte lucruri. Ma gandesc atunci la franceza ca la o fata mai mare pe care am iubit-o in secret in copilarie si care apoi s-a dus precum vantul, iar eu uneori ma minteam ca adierea pe care o simt poarta vreo particula din parfumul sau ieftin adolescentin.

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

